Håndværkstaksator

til forsikringssager

En stor del af vores arbejde som t√łmrer sker gennem forsikringer. Vi er stolte af at v√¶re fast h√•ndv√¶rkstaksator for de fleste forsikringsselskaber i landet. Det betyder, at det er os forsikringsselskabet ringer til, n√•r en af deres kunder, i geografisk n√¶rhed af os, anmelder en skade. Herefter kan vi hj√¶lpe med sagen fra start til slut til b√•de forsikringsselskabets og slutkundens tilfredshed. Vores arbejde med forsikringssager er klart vores store force, fordi vi har gjort det s√• l√¶nge.

Forsikringsskader vi arbejder med som håndværkstaksator

I praksis h√•ndteres vores forretningsomr√•de omkring forsikringsskader af vores serviceafdeling. I serviceafdelingen sidder nemlig en lang r√¶kke af byggeledere, som har taget efteruddannelsen til h√•ndv√¶rkstaksator, hvilket giver dem titlen certificeret h√•ndv√¶rkstaksator og g√łr dem i stand til at arbejde professionelt med forsikringsskader.

Vi arbejder med mange forskellige typer af forsikringsskader, fordi vi som t√łmrere ofte har en central rolle i udbedringen af skader. Vi plejer at sige, at vi som t√łmrer enten kan klare hele udbedringen selv, eller at vi skal starte og slutte udbedringen, fordi vi ofte skal ‚Äúbane vejen‚ÄĚ for en anden faggruppe, for derefter at g√łre det p√¶nt igen bagefter.

Som håndværkstaksator arbejder vi f.eks. med:

  • Indbrudsskader
  • Brandskader
  • R√•dskader
  • Vandskader
  • Stormskader
  • R√łrskader
  • Svampeskader

Derfor sp√¶nder vores arbejde som h√•ndv√¶rkstaksator bredt. Fra √łdelagte d√łr- og vindueskarme efter indbrud, til stormskader p√• taget, √łdelagte r√łr i k√łkkenet eller vandskade under gulvet.

Vi arbejder som håndværkstaksator for

Vi er stolte af at være faste håndværkstaksatorer for bl.a. disse forsikringsselskaber.

Processen som håndværkstaksator

Vi er vant til at rykke hurtigt ud til forsikringsskader. For vi ved, at det ofte er hastesager og kan have en invaliderende effekt på slutkundens hverdag, indtil skaden er udbedret. Derfor anser vi det for vores fornemmeste opgave at levere et hurtigt stykke arbejde, hvor vi dog aldrig går på kompromis med kvaliteten.

Vores arbejdsproces som håndværkstaksator er typisk:

  • Forsikringsselskabet tager kontakt til os og anmoder os om at besigtige en forsikringsskade hos en af deres kunder
  • Vi tager kontakt til slutkunden (privat eller erhverv) og aftaler tidspunkt for besigtigelse af skaden
  • Grundig besigtigelse af skaden
  • Taksering af skaden med udgangspunkt i, hvad det vil koste at udbedre skaden med samme byggemetode og materialer p√• skadestidspunktet. Herunder kontakt til samarbejdspartnere inden for andre fagomr√•der, som vi har fast samarbejde med og kan st√• inde for kvaliteten af. Det kan f.eks. v√¶re maler, murer eller VVS‚Äôer
  • Taksering sendes til forsikringsselskabet, som i dialog med slutkunden afklarer, hvem denne √łnsker til udbedring af skaden. Det st√•r altid slutkunden frit for at v√¶lge en anden til at udbedre skaden, dog skal prisen, vi som h√•ndv√¶rkstaksator har sat, overholdes. Eller, det er i hvert fald den maksimale omkostning, som forsikringsselskabet vil betale for udbedring af skaden
  • V√¶lges vi, ja, s√• tager vi igen kontakt til slutkunden for at aftale tidspunkt for udbedringen
  • Vi kontakter og koordinerer udbedringen med den eller de eventuelle samarbejdspartnere p√• sagen, som vi under takseringen udvalgte
  • Udbedring af skaden med l√łbende dialog med hhv. slutkunde og forsikringsselskab
  • Aflevering til slutkunden og r√•dgivning

Vi s√łrger naturligvis undervejs for alle rapporter, dokumenter og r√•dgivning af b√•de forsikringsselskab og slutkunde. Vi kender alt til at arbejde med f.eks. tilstandsrapporter, der ofte har relevans i forsikringsskader.

Erstatningen fra forsikringen kommer typisk efter, at skaden er udbedret af os. Det er forskelligt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab, om slutkunden l√¶gger ud for det udf√łrte arbejde og derefter modtager erstatningen, eller om forsikringsselskabet betaler for udbedringen direkte.